Polityka Prywatności skierowana jest do użytkowników, odwiedzających stronę internetową www.destinomexico.com lub www.guadalupe.pl i korzystających z usług zawartych na tych stronach, jak sklep internetowy i formularz kontaktowy.
W dalszej części strona wraz z powiązanymi usługami będzie łącznie nazywana „Serwisem”.
W Polityce Prywatności zostały opisane zasady gromadzenia oraz wykorzystywania danych użytkowników Serwisu, które są gromadzone bezpośrednio od nich lub za pośrednictwem plików cookies oraz podobnych technologii.
1. Administratorem danych osobowych, przetwarzanych w związku z podjętymi przez Zamawiającego czynnościami zmierzającymi do zawarcia Umowy sprzedaży oraz w związku z jej realizacją, jest Destino Solutions sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Grójecka 128B lok. 50, 02-383 Warszawa, zwana także „Sprzedawcą”.
2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z wykorzystaniem powyższych danych adresowych.
3. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych.
4. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/ 679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/ 46/ WE (RODO).
5. Udostępnienie danych osobowych przez Zamawiającego ma charakter dobrowolny, ale niezbędny do złożenia Zamówienia i realizacji Umowy sprzedaży, a ich przetwarzania następuje:
a) założenia i korzystania z konta w sklepie internetowym na podstawie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, zawartej z użytkownikiem, jako usługobiorcą (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
b) dokonywania zakupów w sklepie internetowym, na podstawie umowy zawartej na odległość (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
c) na potrzeby marketingu bezpośredniego produktów i usług Sprzedawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
d) analizy ruchu sieciowego, zapewnienia bezpieczeństwa w ramach Serwisu oraz dostosowywania treści do potrzeb użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
e) udzielania odpowiedzi na zadane pytania, przekazania zamówionej oferty i prowadzenia korespondencji w celu załatwienia sprawy, na podstawie zgody i prawnie uzasadnionego interesu Administratora, jakim jest realizowanie żądań użytkowników (art. 6 ust. 1 lit. a i f RODO);
f) rozpatrywania reklamacji, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); g) promocji towarów i usług lub przekazania oferty na podstawie zgody użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
6. Jeżeli zgoda stanowi podstawę przetwarzania danych, można ją wycofać w dowolnym momencie, korzystając z danych kontaktowych dostępnych w Serwisie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które było realizowane przed jej wycofaniem.
7. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne. Ich niepodanie uniemożliwi odpowiednio:
a) zrealizowanie zamówienia;
b) założenie konta w sklepie internetowym;
c) rozpatrzenie reklamacji;
d) otrzymanie oferty lub zamówionych materiałów marketingowych;
e) otrzymanie odpowiedzi na zadane pytanie.
8. Podanie danych niezbędnych do analizy statycznej użytkowników Serwisu jest dobrowolne. Można skorzystać z tzw. trybu incognito w celu przeglądania strony bez udostępniania Administratorowi informacji o wizycie w Serwisie. Korzystanie z trybu incognito, a zatem niepodanie danych, nie ma wpływu na możliwość korzystania z Serwisu.
9. Administrator gromadzi dane osobowe bezpośrednio od użytkowników Serwisu.
10. Użytkownik może wskazać dane osobowe innej osoby, uprawnionej do otrzymania jego zamówienia – wtedy jest on źródłem danych osobowych odbiorcy Zamówienia.
11. Dane osobowe zgromadzone przez Sprzedawcę mogą być udostępnione: a) odpowiednim organom państwowym na ich żądanie na podstawie odpowiednich przepisów prawa, b) innym osobom i podmiotom w przypadkach przewidzianych przez przepisy prawa.
12. Zakres przetwarzanych danych obejmuje w szczególności następujące dane osobowe: a) nazwiska i imiona b) numer telefonu c) adres poczty elektronicznej e-mail d) adres zamieszkania lub pobytu e) adres do wysyłki f) Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP).
13. Zamawiający może dobrowolnie udostępnić swój adres e-mail w celu wykorzystania go przez Sprzedawcę na potrzeby działań marketingowych Sprzedawcy, polegających przede wszystkim na przesyłaniu Zamawiającym informacji handlowych dotyczących produktów i usług Sprzedawcy.
14. Sprzedawca zapewnia odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo danych osobowych udostępnionych przez Zamawiającego, w szczególności uniemożliwiające dostęp do nich osobom trzecim lub ich przetwarzanie z naruszeniem przepisów prawa, zapobiegające utracie danych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.
15. Odbiorcami danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa (np. Policja lub sąd, w związku z prowadzonymi postępowaniami). Ponadto dane mogą być udostępnione kurierom, operatorom pocztowym, dostawcy hostingu, serwera poczty.
16. Dane osobowe będą przechowywane: a) w przypadku założenia konta internetowego przez okres korzystania, a po jego zamknięciu Administrator będzie przechowywać dane rozliczeniowe przez 5 lat następujących po roku, w którym wystąpił obowiązek podatkowy związany z zamówieniem; b) dotyczące rozliczeń przez 5 lat następujących po roku, w którym wystąpił obowiązek podatkowy związany z zamówieniem; c) do czasu wycofania zgody lub do czasu załatwienia sprawy, a następnie do upływu okresu przedawnienia roszczeń stron związanych z jej realizacją; d) w przypadku reklamacji, do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń e) związane z analizą ruchu sieciowego gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz podobnych technologii mogą być przechowywane do momentu wygaśnięcia pliku cookie. Niektóre pliki cookie nigdy nie wygasają, w związku z tym czas przechowywania danych będzie równoważny z czasem niezbędnym Administratorowi do zrealizowania celów związanych z gromadzeniem danych, jak zapewnienie bezpieczeństwa i analiza danych historycznych związanych z ruchem na stronie.
17. Państwa dane nie będą przekazywane do Państw trzecich ani organizacji międzynarodowych znajdujących się poza EOG.
18. Zamawiającemu przysługuje prawo:
a) Prawo do uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych – na tej podstawie osobie zgłaszającej takie żądanie Administrator przekazuje informację o przetwarzaniu danych osobowych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane osobowe są ujawniane i planowanym terminie ich usunięcia;
b) Prawo uzyskania kopii danych – na tej podstawie Administrator przekazuje kopię przetwarzanych danych, dotyczących osoby zgłaszającej żądanie;
c) Prawo do sprostowania – na tej podstawie Administrator usuwa ewentualne niezgodności lub błędy dotyczące przetwarzanych danych osobowych, oraz uzupełnia je lub aktualizuje, jeśli są niekompletne lub uległy zmianie;
d) Prawo do usunięcia danych – na tej podstawie można żądać usunięcia danych, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane;
e) Prawo do ograniczenia przetwarzania – na tej podstawie Administrator zaprzestaje dokonywania operacji na danych osobowych, z wyjątkiem operacji, na które wyraziła zgodę osoba, której dane dotyczą oraz ich przechowywania, zgodnie z przyjętymi zasadami retencji, lub dopóki nie ustaną przyczyny ograniczenia przetwarzania danych (np. zostanie wydana decyzji organu nadzorczego, zezwalająca na dalsze przetwarzanie danych);
f) Prawo do przenoszenia danych – na tej podstawie, w zakresie w jakim dane są przetwarzane w związku z zawartą umową lub wyrażoną zgodą, Administrator wydaje dane dostarczone przez osobę, której one dotyczą, w formacie pozwalającym na ich odczyt przez komputer. Możliwe jest także zażądanie przesłania tych danych innemu podmiotowi – jednak pod warunkiem, że istnieją w tym zakresie techniczne możliwości zarówno po stronie Administratora jak i tego innego podmiotu;
g) Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych – osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych w celach marketingowych, bez konieczności uzasadnienia takiego sprzeciwu;
h) Prawo sprzeciwu wobec innych celów przetwarzania danych – osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora (np. dla celów analitycznych lub statystycznych lub ze względów związanych z ochroną mienia). Sprzeciw w tym zakresie powinien zawierać uzasadnienie oraz podlega ocenie Administratora;
i) Prawo wycofania zgody – jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody osoba, której dane dotyczą, ma prawo ją wycofać w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem tej zgody;
j) Prawo do złożenia skargi – w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
19. Żądanie dotyczące realizacji praw podmiotów danych, można złożyć:
a) w formie pisemnej na adres Administratora;
b) drogą e-mailową.
20. Żądanie powinno, w miarę możliwości, precyzyjnie wskazywać, czego dotyczy, tj. w szczególności:
a) z jakiego uprawnienia chce skorzystać osoba je składająca (np. prawo do otrzymania kopii danych, prawo do usunięcia danych, itd.);
b) jakiego procesu przetwarzania ono dotyczy (np. korzystanie z określonej usługi, aktywność w określonym serwisie internetowym, otrzymywanie newslettera zawierającego informacje handlowe na określony adres email, itp.);
c) jakich celów przetwarzania ono dotyczy (np. cele marketingowe, cele analityczne, itp.).
21. Odpowiedź na żądanie zostanie udzielona w ciągu miesiąca od jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu, Administrator poinformuje wnioskodawcę o przyczynach takiego przedłużenia.